مقدمه: در این مطلب میخواهیم بگیم چرا فروشگاه اینترنتی بهتر از شبکه های مجازی
در دسته بندی کسب و کار مطالعه در 5 دقیقه منتشر شده در ۱۳۹۹/۰۸/۲۰سلام خدمت همه ی دوستان گرامی
در این مطلب میخواهیم به این قسمت بپردازیم چرا با وجود شبکه های مجازی ما نیاز به یک فروشگاه اینترنتی برای فروشگاه خودمون داریم.
شاید شما هم در حال راهاندازی یه کسب و کار تازه هستید و بین این دو راهی گیرد کردید که آيا فروشگاهاینترنتی خودمو راه بندازیم یا همون شبکههای اجتماعی برای معرفی محصولاتم بسه؟! تو این مطلب به این قضیه میپردازیم تا در آخر به یه نتیجه گیری کلی برسیم
مزیتی که تمام شبکهها اجتماعی دارن اینه که رایگانن و شما بدون صرف هیچ هزینهای میتونید کانال تلگرام ایجاد کنید یا یه صفحه اینستاگرامی بزنید و محصولات خودتونو معرفی کنید. اما آیا واقعا رایگان بودن یک چیز همیشه برتری محسوب میشه؟ ن
شبکههای اجتماعی و فضای مجازی هیچ وقت نمیتونن به یه کسب و کار روح ببخشن. و همچنین نمیتونن برای یه کسب و کار اصطلاحا برندینگ کنند و کسب و کار شما رو بصورت رسمی به خریدارها معرفی کنن.
شما هرچقدر هم که خوب باشید و توپترین محصولات رو برای ارائه به نمایش بگذارید، این در نهایت کاربر و اون بیننده هستش که تصمیم میگیره از شما خرید کنه یا نه! پس فارق از اینکه چقدر محصولات ما کاربردی برای مصرف کننده محسوب میشه، باید خودمون سعی کنیم محصولاتمون رو حرفهای به نمایش بگذاریم. اما چطور؟ چه امکاناتی در اختیار ما هست که بتونیم به حرفهای ترین شکل ممکن محصولاتمون رو به نمایش بگذاریم و از رقبا جلو بزنیم؟
بهترین ابزاری که در اختیار شماست، تبلیغات و بازیابی محتواییه! اما خود این بازاریابی پیش نیازهایی هم داره. اولین و واجبترین پیشنیاز یه بازاریابی حرفهای، داشتن یه وبسایته که بتونه کسب و کار شما رو تو هر زمینهای که هست حرفهای معرفی کنه. بیایید فرض کنیم ما محصولی رو برای فروش داریم که طیف گستردهای از مدلهای مختلف اون محصول برای خریدار وجود داره. حالا میخوایم تو شبکههای اجتماعی فعالیت کنیم و تمام مدلهای مختلف رو برای خریدارها به نمایش بذاریم. طبق تجربه افراد از خرید یا فروش تو ۹۰ درصد از مواقع، مشکلاتی که در ادامه این مطلب میخونید برای مشتریها و خریدارها بوجود میاد.
۱. اعتمادسازی قیمتی
خریدار دوست داره بدون اینکه سوالی از فروشنده بپرسه، قیمت محصول رو متوجه بشه. پس فروشنده مجبوره توی کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرامش قیمت محصولات رو قرار بده. اما واقعا ممکنه تو این نوسانات قیمتی و وضعیتی که بازار امروز ایران داره، فروشنده بتونه لحظه به لحظه قیمت هر محصول رو دونه به دونه زیاد یا کم کنه؟ از طرفی هم فروشنده میدونه اگر برای محصولاتش قیمت نذاره، عملا ۶۰ درصد از مشتریهاشو از دست میده
۲. مشتری چجوری بین اینهمه مدل یکی رو انتخاب کنه!
مشتری این امکان رو نداره که بتونه بین محصولاتی که شما تو شبکههای اجتماعیتون قرار دادید مقایسه کنه و آخرسر یکی رو انتخاب کنه. اگر فرض کنیم ما به یه شکلی بلخره قیمت محصولاتمون رو بروز نگه داریم و مشتری رو از دست ندیم، تو این مرحله باز هم به احتمال ۸۰ درصد مشتریهای رد شده از مرحله قبلی رو از دست میدیم
۳. اعتماد سازی شخصیتی
خیلی از مشتریها نمیتونن به یه کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام اعتماد کنن. ( ما نمیگیم صاحب اون کانال حتما کلاهبرادره! ) اما وقتی شما یه فروشگاه اینترنتی داشته باشید، در واقع یه نماد الکترونیک، یه درگاه پرداخت رسمی و یه دامنه به اسم شما ثبت شده و مال شماست و خریدار میدونه که میتونه به مجموعه اینها در کنار هم اعتماد کنه
موارد زیادی از این قبیل هستش که کاربر ممکنه به دلیل اینکه شما یه فروشگاه اینترنتی رسمی نداشته باشید، شما رو کنار بزنه و به رقبای شما اعتماد کنه! اما به دلیل اینکه این پست بیشتر از این طولانی نشه و وقت شما گرفته نشه، ادامه این موارد رو به پستهای آینده واگذار میکنیم. انبار داری، بررسی میزان فروش نسبت به هر محصول، میزان درآمد ماهانه و هفتگی، بررسی میزان سود و زیان فروش در هر بازه زمانی دلخواه، مدیریت موجودی انبار و... بخشی از امکانات ویژهایه که مجموعه فروشگاهی مانلی در اختیار شما قرار میده تا به راحتی و بدون صرف هزینههای زیادی محصولات با ارزش خودتونو به اشتراک بگذارید
یادتون باشه که کسب و کار شما بیشتر از اینها خریدار داره و باید به کسب و کار خودتون تو هر زمینهای که هست احترام بگذارید و راههای فروش جدید و بروز رو برای خودتون هموار کنید
مرسی که تا اینجا کنارمون بودید
تجربیات نویسنده
برنامه نویس
تو این پست به بررسی و مقایسه بین فروشگاههای اینترنتی و مدل سنتی فروشگاه داری می پردازیم